• Grupul continuă să își extindă operațiunile și rămâne încrezător în ceea ce privește îndeplinirea previziunile financiare pentru 2023
  • România se menține în Top 10 țări ale Grupului raportat la veniturile din vânzări

ASBISc Enterprises Plc, un important distribuitor cu valoare adăugată, dezvoltator și furnizor de produse, soluții robotice și servicii din domeniul TIC și IoT pentru piețele din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA), a obținut rezultate financiare solide în primele trei trimestre din 2023. Veniturile din perioada T1-T3 2023 s-au ridicat la aproape 2,2 miliarde USD și au fost cu 14% mai mari decât cele generate în aceeași perioadă a anului trecut (1,9 miliarde USD). Profitul net al Grupului în primele 9 luni a fost de 50,9 milioane USD, comparativ cu 47,2 milioane USD pentru aceeași perioadă din 2022, în creștere cu 8%. În al treilea trimestru al anului 2023, ASBIS a generat venituri de 771,8 milioane USD și un profit net de 22,2 milioane USD.

Rezultatele companiei sunt în concordanță cu așteptările și previziunile financiare publicate pentru 2023. După primele nouă luni ale anului, nivelul de realizare a veniturilor este de 69% și de 62% la nivelul profitului net. Grupul se așteaptă ca veniturile din vânzări în 2023 să fie între 3,0 miliarde USD și 3,2 miliarde USD, în timp ce profitul net după impozitare, între 78 milioane USD și 82 milioane USD. Aceasta înseamnă că 2023 poate fi un an record în istoria Grupului, mai ales la nivel de profit. Din punct de vedere istoric, cea mai bună perioadă de vânzări din sectorul IT este al patrulea trimestru al anului calendaristic.

ALTE EVENIMENTE IMPORTANTE:

  • Cea mai mare țară ASBIS în ceea ce privește vânzările a fost Kazahstanul, cu o creștere rapidă
  • ASBIS și-a extins cooperarea cu Bang & Olufsen, a introdus acest brand pe piețele africane și a deschis 2 noi showroom-uri ale mărcii.
  • Compania și-a îmbogățit și portofoliul de produse. În al treilea trimestru, a semnat noi contracte sau a extins cooperarea cu următorii furnizori: Gen (Norton), Pure Storage, ProMobi Technologies, ASUS AIoT (NUC).

Serhei Kostevitch, CEO ASBIS Group, a declarat: „În al treilea trimestru al anului 2023, în ciuda presiunilor inflaționiste, a cererii mai slabe și a incertitudinii geopolitice, ASBIS și-a crescut veniturile pe toate piețele operaționale majore, inclusiv pe piețele bine stabilite din Caucaz, Europa de Vest și Africa. Grupul și-a demonstrat încă o dată puterea și determinarea de a genera rezultate solide. De asemenea, dezvoltăm în continuare propriile produse și portofoliul de servicii IT, adăugând soluții avansate din punct de vedere tehnologic, inclusiv o divizie legată de robotică – ASBIS Robotic Solutions (AROS). Rezultatele celui de-al treilea trimestru din 2023 ne permit să așteptăm lunile următoare cu optimism și să ne păstrăm convingerea că ne vom îndeplini previziunile financiare foarte ambițioase pentru 2023.”

REZULTATE FINANCIARE

Un rezumat al rezultatelor financiare ale Grupului ASBIS pentru primele nouă luni ale anului 2023 este prezentat mai jos. USD rămâne moneda oficială de raportare a Grupului.

REZULTATE DETALIATE DE VÂNZĂRI PE REGIUNE

Europa Centrală și de Est și-a păstrat ponderea substanțială în veniturile Grupului și în primele 9 luni din 2023.

În T3 2023, regiunea Europei Centrale și de Est a avut o creștere de 30,3% și de 14,8% în primele 9 luni ale anului. Vânzările în Orientul Mijlociu și Africa au crescut cu 1,5% în trimestrul al treilea din 2023 și cu 6,1% în cea de-a doua perioadă analizată, comparativ cu aceleași perioade din 2022. Europa de Vest a înregistrat o creștere semnificativă a veniturilor atât în trimestrul al treilea, cât și în primele 9 luni – creștere de 49,8%, respectiv 50,6%.

Ca urmare a celor de mai sus, ponderea unor regiuni – de exemplu, regiunea Europei Centrale și de Est, în veniturile totale ale companiei pentru trimestrul al treilea din 2023 și primele nouă luni s-a modificat comparativ cu aceste perioade din 2022. Astfel, ponderea Europei Centrale și de Est a crescut în ambele perioade analizate, până la 24,49% (de la 20,76%), respectiv, 24,42% (de la 24,15%).

VÂNZĂRI PE ȚARĂ

Analiza pe țară arată în continuare o cerere puternică în Kazahstan – cea mai mare piață a Grupului – unde vânzările în T3 2023 au rămas stabile, dar au crescut cu 21,0% în primele 9 luni, comparativ cu aceleași perioade din 2022. Activitatea din Ucraina – a doua mare piață a operațiunilor Grupului și direct afectată de război, a crescut cu 8,4% în trimestrul al treilea și cu 37,0% în primele 9 luni, comparativ cu perioadele corespunzătoare ale anului trecut. Emiratele Arabe Unite – a treia piață ca mărime – au avut venituri de 240,8 milioane USD în primele 9 luni din 2023, în creștere cu 3,6% față de anul precedent. Georgia și Azerbaidjan au înregistrat o creștere puternică atât în T3 2023, cât și al doilea interval analizat, comparativ cu aceleași perioade din 2022.

Polonia a generat o creștere puternică, atât în trimestrul trei din 2023, cât și în a doua perioadă analizată  (+43,4%, respectiv, 37,4%). Creșterea din Polonia se datorează în principal vânzărilor de componente IT tradiționale precum procesoare, plăci grafice și unități SSD, dar și de bunuri de larg consum (ținând cont de o vânzările în creștere pentru Bang & Olufsen).

Țările cu cele mai mari creșteri ale vânzărilor au fost următoarele:

Polonia – o creștere de 43,4%

Slovacia – o creștere de 39,3%

Germania – o creștere de 37,3%

România s-a situat în Top 10 țări cu cele mai mari venituri din vânzări în primele 9 luni ale anului 2023.

„Primele 3 trimestre din an au consolidat rezultatele foarte bune pe care le-am înregistrat în România”, spune Alexandru Stoinea, General Manager ASBIS Romania. „Proiectele – prin divizia VAD (Value Added Distribution) împreună cu divizia de Volume Distribution au fost motoarele acestei creșteri, dar un rol semnificativ l-au avut și celelalte divizii (Dell, Consumer). De asemenea, în 2023 ne-am diversificat portofoliul prin introducerea a noi mărci de produse și soluții, printre care Pure Storage sau marca norvegiană de consumer Mill. În topul vânzărilor s-au situat produsele Dell, Intel si Logitech, iar în ultima parte din an credem că produsele de consumer cum ar fi dispozitivele de încălzire sau produsele electronice vor susține vânzările soluțiilor de business, care sunt punctul de focus pentru noi.”