– Veniturile au crescut cu 15,0%, până la 4.236,6 milioane EUR.

– EBITDA a crescut cu 11,1% 1, la 1.763,8 milioane EUR

– În divizia Distribution, rezervările aeriene ale agenției noastre de turism au crescut cu 0,5%, până la 447,0 milioane.

– În zona IT Solutions, numărul pasagerilor îmbarcați s-a extins cu 7,1%, până la 1.496,6 milioane.

Amadeus IT Group S.A și-a menținut evoluția financiară pozitivă în primele nouă luni ale anului, susținută de performanțele operaționale solide ale afacerilor sale de distribuție (Distribution) și soluții IT (IT Solutions), consolidarea TravelClick (începând cu 4 octombrie 2018) și efectele pozitive ale schimbului valutar. Acești factori au contribuit la obținerea unei creșteri cu două cifre atât în venituri, cât și în EBITDA și un profit[1] ajustat de 992,5 milioane EUR, ceea ce reprezintă o creștere de 11,9%[2] față de aceeași perioadă a anului 2018.

Forța și rezistența manifestată de firmele noastre ne permit să continuăm să ne reiterăm încrederea în perspectivele pe care le-am emis la începutul anului

Luis Maroto, președinte și CEO al Amadeus, a comentat:

„Amadeus și-a menținut tendința de creștere în primele nouă luni ale anului, obținând o expansiune de două cifre a veniturilor, EBITDA și profit ajustat. Această performanță financiară pozitivă a fost determinată de evoluția sănătoasă a strategiei noastre de diversificare, în special în zona de Hospitality, precum și de performanța segmentelor noastre de bază.

În Distribution, volumele noastre de rezervare au depășit rata de creștere a  industriei, determinate de câștigurile cotei de piață în toate regiunile, cu excepția Asia-Pacific. În soluțiile IT, am continuat să sprijinim clienții noștri cu noi parteneriate și soluții, precum noul nostru acord cu Visa pentru asigurarea plăților pentru industria de călătorii și soluțiile noastre de întrerupere a pasagerilor care au fost contractate de mai multe companii aeriene în timpul trimestrului ”.

 

 

Repere economice și operaționale

Rezultate pe 9 luni încheiate la 30 septembrie 2019

0.5%
2018
2019
2018
2019
7.1%
2018
2019
15.0%
11.1%
     
2018
2019
Total rezervări aeriene prin agenții de turism (m)    Pasagerii îmbarcați (m)

 

   Venituri (€m)

 

       EBITDA (€m)

 

Repere ale performanțelor de afaceri pentru primele nouă luni ale anului

Distribution

Veniturile din acest segment au crescut cu 5,1%, până la 2.394,8 milioane EUR. O creștere a rezervărilor cu 0,9%, împreună cu un venit mediu per rezervare în creștere determinat de un mix pozitiv și expansiunea de două cifre asigurată de linia de business Payments distribution, a determinat creșterea veniturilor, care a fost susținută și de un efect de schimb valutar pozitiv.

Industria rezervărilor aeriene prin intermediul agențiilor de turism a scăzut cu 0,8% (excluzând India, rămâne nulă). America de Nord și Europa Centrală, de Est și de Sud au fost regiunile cu cea mai rapidă creștere. La rândul său, Europa de Vest, Asia-Pacific și Orientul Mijlociu și Africa au arătat o contracție, afectată de mai multe efecte, inclusiv dezvoltări macroeconomice și evenimente geopolitice. America Latină a raportat o creștere limitată în perioada respectivă.

Rezervările intermediate de Amadeus au continuat să crească în pofida acestui mediu provocator. Rezervările aeriene prin agențiile de turism au crescut cu 0,5%, susținute de extinderea continuă a cotei de piață în toate regiunile, cu excepția Asia-Pacific (cu excepția Indiei, rezervările Amadeus au crescut cu 3,2% și poziția competitivă globală[3] a crescut cu 1,3 p.p.).

 

Ian-Sep 2019

 Rezervări aeriene Amadeus TA (în milioane)

  Ian-Sep 2019 % din total Ian-Sep 2018 % din total % modificare
Europa de Vest 149.9 33.5% 147.6 33.2% 1.5%
America de Nord 92.5 20.7% 83.0 18.6% 11.5%
Asia Pacific 79.6 17.8% 93.9 21.1% (15.3%)
Africa & Orientul Mijlociu 53.4 11.9% 54.8 12.3% (2.6%)
Europa Centrală, de Est & Sud 40.3 9.0% 36.8 8.3% 9.4%
America Latină 31.4 7.0% 28.7 6.5% 9.2%
Total rezervări aeriene TA 447.0 100.0% 444.8 100.0% 0.5%

În timpul celui de-al treilea trimestru, Amadeus a semnat șapte noi contracte sau reînnoirea acordurilor de conținut cu companii aeriene, inclusiv transportatorul low-cost Thai Lion Air, ajungând la un total de 19 pentru primele nouă luni ale anului. Abonații la serviciile Amadeus pot avea acces la conținutul pus la dispoziție de peste 110 transportatorilor low cost sau hibrid ce activează la nivel mondial.

În trimestrul al treilea, am extins și am consolidat parteneriatele cu clienții-cheie. În august, Southwest a anunțat un acord de distribuție, în urma căruia managerii de călătorii și companiile de administrare a călătoriilor vor putea rezerva, schimba și modifica rezervări prin intermediul platformei Amadeus Travel. Acest acord se bazează în continuare pe relația noastră cu transportatorul în urma migrării sale către Altéa în 2017.

Amadeus a ajuns la un acord de distribuție cu TAP Air Portugal, care include distribuția printr-un canal privat. Acordul prevede, de asemenea, ca TAP Air Portugal să se alăture programului Amadeus NDC [X]4[4], în scopul de a pune la dispoziție viitorul conținut NDC provenit de la compania aeriană prin intermediul platformei Amadeus Travel. Pe măsură ce industria evoluează, pentru a răspunde nevoilor diferiților jucători, Amadeus ajută companiile aeriene să vândă așa cum își doresc, iar vânzătorii de călătorii să acceseze conținut în modul în care au nevoie.

În octombrie, am anunțat un parteneriat consolidat cu Japan Airlines, care include un acord extins de distribuție și IT. Japan Airlines va beneficia de tehnologie îmbunătățită, deoarece Amadeus va deveni partenerul de distribuție recomandat de transportator pe piața japoneză. Conținutul companiei aeriene, inclusiv întreaga gamă de tarife internaționale, precum și tarifele preferate și negociate, vor fi acum disponibile pentru vânzătorii de călătorii pentru a cumpăra, rezerva și servicii prin intermediul platformei Amadeus Travel.

De asemenea, am înregistrat progrese importante în programul nostru NDC [X]. În august, ne-am aprofundat parteneriatul cu United Airlines prin dezvoltarea, testarea și aducerea pe piață a ofertelor de conținut noi, precum noile pachete corporative ale United Airlines (Corporate Bundles) și tarifele dinamice grupate (Dynamic Bundled Fares). În acea lună, am anunțat că American Express Global Business Travel și American Airlines, ambii parteneri ai programului nostru NDC [X], au procesat rezervări live folosind conținutul NDC al American Airlines activat prin nol API al Amadeus Travel.

În octombrie am anunțat că Amadeus Selling Platform Connect permite acum vânzătorilor de călătorii să cumpere, să comande, să plătească și să ofere servicii de călătorie aeriană prin intermediul unei conexiuni NDC. Vânzătorii de călătorii pot vedea acum și compara toate zborurile aeriene disponibile și serviciile conexe pentru orice călătorie dată pe un singur ecran, indiferent dacă provin din EDIFACT, NDC sau alte API.

154

de companii aeriene au contractat serviciile auxiliare Amadeus la 30 septembrie 2019

O altă caracteristică cheie a portofoliului nostru de distribuție, soluțiile noastre de merchandising, au continuat să câștige interes din partea clienților noștri. Pe parcursul trimestrului al treilea, nouă companii aeriene s-au înscris pentru Amadeus Fare Families, printre care Tunisair, și trei companii aeriene au contractat serviciile Amadeus Ancillary Services pentru canalul indirect. În total, la sfârșitul lunii septembrie, 95 de companii aeriene s-au înscris pentru Amadeus Fare Families (dintre care 76 au implementat soluția) și 154 au contractat serviciile Amadeus Airline Ancillary Services (dintre care 130 le-au implementat).

IT Solutions

Veniturile din ianuarie până în septembrie au crescut cu 31,1%, până la 1.841.8 milioane EUR, susținute de performanța pozitivă de operare a companiei aeriene IT și noile noastre afaceri.

IT Solutions – Airline IT

Pasagerii îmbarcați au crescut cu 7,1% în primele nouă luni ale anului, susținute de o creștere organică de 6,5% și impactul pozitiv al implementărilor clienților (inclusiv S7 Airlines, Maldivian Airlines, Cyprus Airways și Aeromar în 2018, precum și Philippine Airlines, Bangkok Airways și Flybe în 2019).

Aceste implementări ne-au permis să compensăm impactul negativ al mai multor clienți care încetează operațiunile, inclusiv Germania; bmi Regional; Avianca Brasil; Avianca Argentina; Thomas Cook Marea Britanie; Aigle Azur; Adria Airways și XL Airways Franța și migrarea LATAM Airlines Brasil de pe platforma noastră în trimestrul al doilea al anului 2018. Excluzând aceste efecte, pasagerii Amadeus s-au îmbarcat cu 7,8% din ianuarie până în septembrie.

 

 

Total pasageri îmbarcați (în milioane)

  Ian-Sep 2019 % din total Ian-Sep 2018 % din total % modificare
Europa de Vest 506.3 33.8% 475.8 34.1% 6.4%
America de Nord 476.4 31.8% 443.2 31.7% 7.5%
Asia Pacific 196.8 13.1% 183.7 13.1% 7.1%
Africa & Orientul Mijlociu 113.1 7.6% 105.2 7.5% 7.5%
Europa Centrală, de Est & Sud 104.9 7.0% 83.8 6.0% 25.2%
America Latină 99.1 6.6% 105.7 7.6% (6.2%)
Total passengers boarded 1,496.6 100.0% 1,397.3 100.0% 7.1%
Ian-Sep 2019

La sfârșitul lunii septembrie, 216 de clienți contractaseră unul dintre sistemele de servicii de pasageri Amadeus (Altéa sau Skies Nou) și 207 fuseseră implementate.

În al treilea trimestru, Mauritania Airlines a contractat pentru Suite Altéa completă, inclusiv modulele Sistemului de rezervări, inventar și control al plecărilor și soluții de plată.

Eforturile noastre ascunzătoare și de vânzare încrucișată au continuat în trimestrul al treilea. Finnair a semnat pentru Dynamic Intelligence Hub și Amadeus Airline Cloud Availability. Aegean Airlines a contractat serviciile Amadeus Customer Experience Management, Ural Airlines a semnat pentru Amadeus Altéa NDC și Luxair a semnat contractul pentru Amadeus Revenue Accounting. AirBaltic a semnat pentru tehnologia disruptivă. Montenegro Airlines a implementat Amadeus Revenue Accounting. Malaysia Airlines a contractat Amadeus pentru a înființa un centru de competențe care să îmbogățească peisajul digital al liniei aeriene și să-i îmbunătățească experiența clienților.

IT Solutions – New Businesses

Noile noastre afaceri au crescut puternic în primele nouă luni ale anului, stimulate de consolidarea TravelClick și de o rată de creștere a veniturilor cu două cifre, livrată de firmele noastre, cu excepția TravelClick. În cadrul noilor noastre afaceri, atât Hospitality, cu excepția TravelClick, cât și TravelClick de sine stătător, au crescut cu un ritm de creștere de două cifre.

New Businesses – Hospitality

Am continuat să adăugăm clienți în portofoliul nostru de soluții din acest segment. Pe parcursul trimestrului, Sindhorn Midtown din Bangkok a contractat soluțiile TravelClick iHotelier și de Business Intelligence, așa cum a făcut Kwarleyz Residence Accra în Ghana. De asemenea, ne-am reînnoit parteneriatul pe termen lung cu Crown Hotels din Australia.

În septembrie, ne-am extins alianța strategică cu Marriott International. Compania va recomanda peste 7.000 de proprietăți din 132 de țări și teritorii să utilizeze TravelClick Travel Agent GDS Advertising, Agency360 și Rate360 pentru a genera venituri suplimentare și a îmbunătăți rentabilitatea.

 

New Businesses – Airport IT

În al treilea trimestru, ne-am consolidat prezența în Statele Unite. Aeroportul Internațional Memphis (Tennessee) a contractat EASE, în timp ce Aeroportul Internațional Orlando-Stanford (Florida) s-a înscris pentru Amadeus Biometric Integrator.

În luna august, Aeroportul Internațional Narita din Japonia a anunțat că va instala 72 de unități de self-service pentru predarea bagajelor de la ICM în cele patru terminale ale sale. Aceste unități vor ajuta aeroportul să îmbunătățească eficiența check-in-ului pasagerilor și scăderea timpilor de predare a bagajelor înaintea Jocurilor Olimpice și Paralimpice de la Tokyo de anul viitor.

 

New Businesses – Payments

În luna august am anunțat o nouă colaborare cu CyberSource, platforma Visa de administrare a plăților, prin care vom oferi industriei de turism global o gamă de capabilități avansate de anti-fraudă și de gestionare a plăților. Ca parte a acestui parteneriat, soluția de autentificare 3-D Secure (3DS) 2 a CyberSource a fost integrată cu platforma de plăți a lui Amadeus. 3DS 2 include îmbunătățiri semnificative care pun bazele pentru comercianții de călătorii și partenerii lor din zona serviciilor financiar-bancare să ofere sprijin SCA (Strong Authentication Client), fără a afecta experiența plăților rapide și simple.

 

Alte anunțuri

În octombrie, Sylvain Roy a fost numit nou Head of Technology, Platforms & Engineering (TPE), înlocuindu-l pe Dietmar Fauser. În noul său rol, Sylvain va fi responsabil pentru furnizarea de platforme stabile și fiabile pentru toate zonele de afaceri ale Amadeus, cu un accent puternic pe continuarea automatizării operațiilor și stimularea inovației în arhitectura pe bază de cloud a companiei. Sylvain s-a alăturat Comitetului Executiv al lui Amadeus.

În septembrie, eforturile noastre continue pentru sustenabilitate au fost încă o dată recunoscute de Dow Jones Sustainability Indices (DJSI), atât în categoriile World cât și în Europa. Acesta este al optulea an consecutiv în care am fost incluși în acest index. DJSI evaluează practicile de sustenabilitate din perspective economice, de mediu și sociale.

Repere financiare pentru primele nouă luni ale anului

În iunie 2019, acționarii noștri au aprobat în cadrul Adunării Generale a Acționarilor dividende brute de 1.175 EUR pe acțiune. Aceasta reprezintă o creștere de 3,5% în comparație cu dividendele din 2017 și 50% din profitul raportat, ajustat pentru a exclude efectele legate de achiziția TravelClick. Dividende provizorii de 0,51 EUR pe acțiune (brut) au fost plătite integral pe 17 ianuarie 2019, iar dividende complementare de 0,665 EUR pe acțiune (brut) au fost plătite pe 12 iulie 2019.

Datoria financiară netă, conform condițiilor contractului nostru de facilități de credit, a fost de 2.940,1 milioane EUR la 30 septembrie 2019 (reprezentând 1,34x ori EBITDA din ultimele doisprezece luni).

 

 

Sumarul informațiilor operaționale și financiare

Sumarul KPI-urilor (milioane EUR)

 

Sumarul KPI-urilor (milioane EUR) Ian-Sep 20191 Ian-Sep

2018

Modificare
KPI-uri operaționale      
Rezervări aeriene TA (m) 447.0 444.8 0.5%
Alte rezervări (m) 49.4 46.9 5.3%
Total rezervări (m) 496.4 491.7 0.9%
Pasageri îmbarcați (m) 1,496.6 1,397.3 7.1%
Rezultate financiare      
Venituri din distribuție 2,394.8 2,279.3 5.1%
Venituri din Soluții IT 1,841.8 1,404.5 31.1%
Venituri 4,236.6 3,683.8 15.0%
EBITDA 1,763.8 1,588.0 11.1%
EBITDA (%) 41.6% 43.1% (1.5 p.p.)
Profit ajustat2 992.5 886.6 11.9%
Adjusted EPS (EUR)3 2.30 2.06 11.6%
Cash flow      
Cheltuieli cu investițiile 544.0 506.2 7.5%
Free cash flow4 820.0 802.1 2.2%
Datorii5 Sep 30,2019 Dec 31,2018 Change
Datorii financiare nete 2,940.1 3,074.0 (133.9)
Datorii financiare nete/LTM EBITDA 1.34x 1.47x  

1 Ajustat pentru a exclude costurile de achiziție ale TravelClick (în valoare de 7,3 milioane EUR înainte de impozite) și efectele PPA (care reduc veniturile și EBITDA cu 7,8 milioane EUR, respectiv 5,5 milioane EUR. Profitul ajustat nu este afectat de efectele PPA).

2 Excluzând impactul după impozitare al următoarelor elemente: (i) efectele contabile derivate din exercițiile PPA și pierderi din depreciere, (ii) câștigurile (pierderile) și operațiunile de schimb nefuncționale și (iii) alte elemente nerecurente.

3 EPS corespunzând profitului ajustat atribuit companiei-mamă. Calculat pe baza acțiunilor medii ponderate restante din perioadă.

4 Definit ca EBITDA, minus capex, la care se adaugă modificări în capitalul nostru de exploatare, minus impozitele plătite, minus dobânzile și taxele financiare plătite. Ajustat pentru a exclude costurile de achiziție ale TravelClick achitate de 10,7 milioane EUR. De asemenea, influențată de o creștere a impozitelor plătite în primul trimestru al anului 2019. Excluzând costurile aferente achiziției TravelClick, fluxul de numerar gratuit înainte de impozitare a crescut cu 10,5%.

5 Pe baza definiției acordurilor noastre privind facilitățile de credit.

[1] Excluzând impactul după impozitare al următoarelor elemente: (i) efectele contabile obținute din exerciții PPA și pierderi din depreciere, (ii) câștiguri (pierderi) și operațiuni de schimb neoperaționale și (iii) alte elemente nerecurente.

[2] Ajustat pentru a exclude costurile de achiziție ale TravelClick (care se ridică la 7,3 milioane EUR înainte de impozite) și efectele PPA (care reduc veniturile și EBITDA cu 7,8 milioane EUR, respectiv 5,5 milioane EUR. Profitul ajustat nu este afectat de efectele PPA).

[3] Poziția competitivă: rezervările aeriene prin intermediul agențiilor de turism în raport cu industria de rezervări aeriene ale agenției de turism, definită ca volumul total al rezervărilor aeriene ale agențiilor de turism prelucrate de cele trei sisteme majore de rezervare la nivel mondial (Amadeus, Saber și Travelport). Acesta exclude rezervările aeriene efectuate direct prin canalele de distribuție directă ale companiilor aeriene (oficiile aeriene și site-urile web), operatorii cu o singură țară (în principal în China, Japonia, Rusia și Turcia), alte agregatoare de conținut și aplicații de conectare directă între sistemele aeriene, agențiile de turism, corporațiile și meta-bookerele, care împreună combinate reprezintă o parte importantă a industriei.

[4] Acest program își propune să reunească toate eforturile în zona NDC făcute de Amadeus – ca furnizor de IT și ca distribuitor – sub un singur acoperiș și este o continuare a lucrărilor anterioare ale lui Amadeus în direcția digitalizării industriei de turism. NDC [X] face parte din evoluția platformei de călătorie a lui Amadeus care reunește tot conținutul relevant – inclusiv aerian, hoteluri și alt conținut de călătorie – provenit de la orice sursă (EDIFACT, NDC, API-uri proprii și alt conținut agregat) pentru a fi distribuite prin intermediul oricărei interfețe de utilizator sau dispozitiv.