Adnet este un jucător local, care s-a impus ca un principal partener pe zona de servicii avansate de Intenet. Amira Rădulescu, Marketing & PR Manager – AdNet Telecom, a avut amabilitatea să ne ofere un interviu legat de tendințele de dezvoltare a acestei companii.
ITChannel: Piața serviciilor de telefonie și Internet este foarte dinamică și caracterizată printr-un nivel concurențial ridicat. Cum se diferențiază AdNet Telecom pe aceasta piata?
Amira Rădulecu: Provocările pieţei de telecomunicaţii ne-au făcut mai puternici. AdNet Telecom s-a conturat mai puternic drept un integrator de servicii, nu doar un furnizor de Internet, servicii Data Center si Telefonie VoIP. Am dezvoltat aplicatii şi servicii noi (ex: AdNet Protect), pentru a uşura cât mai mult activitatea clienţilor noştri.
Exista elementele de unicitate care diferenţiază AdNet de ceilalţi provideri de telecomunicaţii. În primul rând Evoluăm continuu, nu ne bazăm doar pe realizările din trecut, suntem deschişi la schimbări şi avem în mod constant iniţiative care conduc către progres. În al doilea rând, oferim cea mai mare eficienţă a costurilor şi asigurăm maximizarea calităţii serviciilor oferite. Clientul este pe primul loc, suntem flexibili şi răspundem rapid aşteptărilor din partea sa, iar satisfacerea nevoilor sale reprezintă prioritatea noastră. Îi oferim exact ceea ce are nevoie, nu ce ne-am dori noi să vindem. De asemenea, suntem proactivi, înţelegem nevoile clienţilor şi dezvoltăm serviciile şi produsele de care au nevoie. Nu în ultimul rând, suntem profesionişti şi ne bazăm pe potenţialul unei echipe clădite pe respect şi încredere, care, prin puterea sinergiei, duce întotdeauna la sporirea efectelor oricăror eforturi.
ITChannel: Aveți un data center și am inteles că urmeaza sa dezvoltați un al doilea data center. Cum va pozitionați pe piața centrelor de date?
A.R.:Încă de la început, am avut foarte bine conturată calea pe care doream s-o urmăm: AdNet trebuie să fie un „leader”, nu un „follower”. AdNet creează tendinţe, nu stă în expectativă pentru a urma doar nişte trenduri. Bineînţeles, ştim însă să învăţăm lecţiile rezultate din greselile proprii si din greşelile inerente competiţiei.
Misiunea AdNet Telecom vizează evoluţia continuă pentru a deveni cel mai bun furnizor de telecomunicaţii pentru clienţii noştri. Dorim să le oferim cele mai bune servicii de data center din punct de vedere calitativ – în termeni de fiabilitate, performanţă şi customer service – în condiţiile celui mai avantajos raport calitate – preţ.
În ceea ce priveşte viziunea – menţinerea în topul operatorilor de telecomunicaţii prin inovaţie continuă, crearea de valoare şi stabilirea unor parteneriate bazate pe încredere –, nu poate fi însă pusă în practică fără să se bazeze pe un set de valori bine definite, pe deplin înţelese şi acceptate de toţi cei care fac parte din companie.
Cheia constă în a fi orientaţi către clienţi şi către business. A fi inovativi şi a acţiona ca nişte pionieri în domeniu ocupă un loc important în filozofia noastră de business. De aceea, ne străduim să împărtăşim şi să exploatăm cu succes toate resursele de care dispunem şi să promovăm soluţii simple şi durabile, care să aducă valoare adăugată clienţilor noştri.
O altă valoare care ne guvernează activitatea este respectul, faţă de parteneri, client şi faţă de noi înşine, ceea ce generează încredere, curaj şi integritate. Cunoştinţele angajaţilor noştri sunt extrem de apreciate şi suntem cu toţii responsabili de crearea unui climat bun de lucru. Îi tratăm pe cei din jurul nostru aşa cum ne dorim să fim trataţi, într-un mod profesionist şi corect. Siguranţa şi integritatea clientului şi reţelei sunt atent protejate şi acţionăm întotdeauna în interesul clienţilor şi al companiei. Dar ceea ce aduce cea mai mare forţă tuturor iniţiativelor noastre este că punem mare preţ pe acţiune şi dinamism: noi facem lucrurile să se întâmple! Luăm decizii care conduc către dezvoltare şi schimbare şi găzduim un climat de business foarte activ, în care fiecare îşi poate aduce contribuţia, competenţele angajaţilor noştri fiind valorificate la maxim.
Sprijinindu-ne pe toate aceste valori, clienţii care fac afaceri cu noi constată că este uşor şi profitabil.
Am stiut inca de la inceput ca succesul companiei noastre este asigurat numai daca avem o carte de vizita impecabila, fara pata. Atitudinea profesionista, calitatea serviciilor si respectul oferit partenerilor nostri, fie ei clienti sau furnizori, au avut ca rezultat cresterea si trecera companiei noastre la un nivel superior.
ITChannel:Ce ne puteti spune despre competitia pe aceasta piata data center-urilor? Cum va pozitionati in raport cu dacenterele mari?
A.R.:În industria centrelor de date, cu aplicabilitate însă şi la nivel enterprise, există o emulaţie a inovaţiilor tehnologice de eficientizare, fiind unul dintre cazurile fericite când interesele de afaceri coincid cu responsabilitatea socială, respectiv micşorarea amprentei de carbon – impact mai mic asupra mediului. Acesta este principiul pe care se bazeaza si proiectarea noului Data Center, un data center ”green”, cu eficienta crescuta, optimizat din punct de vedere al consumului de resurse.
AdNet Telecom operează deja un Data Center propriu în Bucureşti, oferind cele mai bune condiţii de colocare atât clienţilor wholesale, cât şi retail. O confirmare a calitaţii condiţiilor de colocare a venit şi prin decizia celor mai mari content provideri globali de a coloca serverele lor în Data Centerul AdNet, printre care amintim şi Akamai.
Centrul de date AdNet Telecom dispune de facilitati tehnice moderne prin care este implementata redundanta tuturor elementelor cheie care contribuie la asigurarea neintrerupta a accesului serverelor gazduite la reteaua Internet. Scopul acestuia este de a asigura accesul fara intrerupere la reteaua Internet a echipamentelor (servere in marea lor majoritate) pe care le gazduieste, datorita redundantei elementelor critice ce pot provoca intreruperi: retea, curent electric, racire.
Decizia de a apela la serviciile AdNet Telecom Data Center duce la scaderea investitiilor si costurilor operationale, fiind de un real ajutor pentru un business.
In ceea ce priveste piata serviciilor de data center, ponderea costurilor de servere rămâne cea mai importantă în totalul costurilor, dar, pe măsură ce costurile hardware continuă să scadă, cele de energie cresc. În următorii ani vom asista cu siguranţă la o schimbare a proporţiilor. Costurile cu energia vor deveni predominante, motiv pentru care, în standardele actuale de eficienţă, un rol important îl are eficienţa energetică, PUE – Power Usage Effectiveness, Green Grid. PUE se defineşte ca raport între puterea care intră în facilitate şi puterea utilizată propriu-zis de echipamentele IT.
Pentru o abordare holistică a eficienţei unui Data Center enterprise este nevoie să amintim cel puţin câteva puncte importante, unele optimizări posibile nefiind aplicabile unui centru de date de dimensiuni mici/medii, de nivel enterprise. Optimizarea răcirii este un punct important, deoarece răcirea este responsabilă cu o treime din consumul total de energie. Dintre optimizări amintim:
• folosirea unui sistem Hot Air Container (HACS),
• free cooling (economii de 30-50%),
• creşterea temperaturii conform standardelor ASHRAE (până la 27oC)
Optimizarea serverelor este, de asemenea, importantă – fiind cel mai important cost, adresarea corectă a acestei optimizări poate aduce cele mai importante reduceri de costuri.
ITChannel: Servicii de calitate inseamna oameni bine pregatiti. Cat de greu este astazi sa gasesti oameni de calitate in zona de infrastructura IT si cat de deficil este sa-i mentii in echipa AdNet?
A.R.:Capitalul uman, alaturi de cel tehnologic, este esential pentru AdNet Telecom iar resursele umane sunt extrem de pretioase in conditiile unui domeniu de activitate in care recrutarea dar si motivarea unor oameni valorosi este din ce in ce mai dificila.
Pentru ca la baza succesului companiei stau oamenii care au contribuit la cresterea notorietatii si calitatii serviciilor, AdNet Telecom se concentreaza pe dezvoltarea abilitatilor angajatilor sai si pe cultivarea spiritului de echipa.
Pentru indeplinirea misiunii noastre avem nevoie de angajati cu calitati profesionale si umane de nivel inalt. De aceea, oferim un mediu de lucru dinamic, oportunitati pentru dezvoltarea personala si un mediu de lucru care incurajeaza inovatia.