• Compania, care deține singurul brand 100% românesc de accesorii IT&C, Tellur, a lansat peste 40 de produse noi, în prima jumătate a acestui an, dintre care 10 în gama Smart Home și 5 în gama Tellur Green – produse din materiale naturale, reciclate sau reciclabile.

  • În același interval, ABN Systems a deschis o companie subsidiară în Houston, Texas, a început vânzările în India, a semnat noi contracte de distribuție în Bahrain, Croația și Slovenia, făcând demersuri pentru a promova brandul Tellur în țările DACH (Germania, Austria și Elveția).

  • În februarie 2022, acțiunile companiei au intrat la tranzacționare, sub simbolul ABN, la Bursa de Valori București, în urma primei Oferte Publice Inițiale de pe piața AeRO și a primului IPO al unei companii de tehnologie din România. 

ABN Systems International, unul dintre liderii pieţei de accesorii telecom și produse Smart Home din România, care deţine brandul Tellur, a înregistrat o cifră de afaceri de 49,74 milioane de lei (10,10 milioane de euro), în primul semestru (S1) din 2022. În pofida creșterii accelerate a inflației, cu scumpiri consistente la energie și transporturi, precum și a climatului de incertitudine generat de războiul din Ucraina, cifra de afaceri a companiei s-a menținut la un nivel similar cu cea din S1 2021.

Profitul net al ABN Systems s-a situat la 1,88 milioane de lei (382.800 de euro), în primul semestru din 2022, iar EBITDA a fost de 2,84 milioane de lei (578.600 de euro).

Prima jumătate a anului 2022 a fost foarte intensă pentru companie, care a lansat peste 40 de produse noi, dintre care 10 în gama Smart Home și 5 în gama Tellur Green – o premieră pe piața din România, fiind vorba de produse din materiale naturale, reciclate sau reciclabile. În luna mai, cu ocazia Channel Summit EMEA de la Monaco, prestigios eveniment anual dedicat producătorilor și distribuitorilor din industria IT, gama Tellur Green a fost lansată pe plan internațional.

Produsele Tellur Green se comercializează pe toate piețele europene unde este prezent brandul Tellur, din Țările Baltice și cele din fosta Iugoslavie până în Marea Britanie, precum și în SUA, Canada, Mexic, India și state din Orientul Mijlociu. Până la finele acestui deceniu, ABN Systems își propune ca cel puțin 85% dintre produsele Tellur să fie „green”.

În același interval, ABN Systems a deschis o companie subsidiară în Houston, Texas, care va servi drept bază pentru operațiunile din America de Nord și, pe viitor, America de Sud – unde este vizată, în primul rând, Brazilia, cea mai mare piață de profil. Pentru eficientizarea activității, ABN Systems a investit în digitalizarea proceselor de business, pentru ca vânzările de pe piața nord-americană să se poată desfășura cu echipă cât mai redusă.

„Prima jumătate a acestui an nu a fost deloc ușoară pentru aproape nicio companie, din cauza creșterilor generalizate de prețuri, cu impactul cel mai puternic resimțit în privința costurilor energiei și transporturilor. Acestei provocări i s-a adăugat războiul din Ucraina, ce a sporit incertitudinea și a mărit timpii de livrare pentru unele produse. Cu toate acestea, suntem mulțumiți că am reușit să ne menținem cifra de afaceri și să încheiem perioada cu profit, deschizând noi perspective de creștere pe viitor. În acest sens, merită subliniată lansarea gamei Tellur Green, pe toate piețele unde se vinde brandul Tellur. Inclusiv în domeniul IT&C, viitorul aparține unor astfel de produse prietenoase cu mediul și ne bucurăm că suntem deschizători de drumuri. De asemenea, faptul că anul 2022 va fi al doilea an de vânzări Tellur în SUA și primul an de vânzări în India ne dă încredere că, dincolo de orice turbulențe economice, strategia noastră de intrare cu un brand propriu, 100% românesc, pe mari piețe globale, va da roade. Le mulțumesc colegilor, grație cărora ABN Systems a încheiat, profitabil, un semestru dificil, precum și investitorilor care sunt alături de noi”, a declarat George Barbu, CEO al ABN Systems International.

Pentru cel de-al doilea semestru din 2022, ABN Systems așteaptă să se cunoască rezultatele altor demersuri efectuate în prima jumătate a anului, precum începerea vânzărilor în India, după îndeplinirea tuturor formalităților de intrare pe această mare piață, semnarea de noi contracte de distribuție în Bahrain, Croația și Slovenia, precum și contractarea unui agent care va promova brandul Tellur în țările DACH: Germania, Austria și Elveția.