Majoritatea companiilor subestimează cu mult numărul de noi programe malware care apar în fiecare zi şi numai 6% sunt conştiente de adevărata magnitudine a ameninţării, potrivit studiului 2013 Global Corporate IT Security Risksrealizat de centrul de cercetare B2B International şi Kaspersky Lab în primăvara acestui an. Potrivit Kaspersky Lab, aproape 200.000 de noi mostre de malware apar în lume în fiecare zi. Când li s-a cerut să facă o estimare în acest sens, 90% dintre respondenţi au menţionat mai puţin; 4% au menţionat prea mult şi numai 6% au oferit un răspuns corect.
Cei mai informaţi cu privire la volumul de programe malware noi care apar în fiecare zi au fost respondenţii din Orientul Mijlociu, unde 24% dintre companii au făcut o estimare corectă. Cu un procent de 4%, cel mai puţin informaţi cu privire la situaţia programelor malware au fost respondenţii din Rusia. În alte regiuni, precum America de Nord şi de Sud, Europa Occidentală şi Asia-Pacific, procentul de companii care au estimat cu acurateţe a variat între 5% şi 7%.
Rezultatele aceluiaşi studiu au dezvăluit faptul că aproape 66% dintre companii au suferit cel puţin un atac care implica folosirea de programe malware în ultimele 12 luni. Cel mai frecvent vizate companii au fost localizate în America de Sud (72%), Rusia (71%), America de Nord (70%), Asia-Pacific (68%) şi Europa Occidentală (63%) – cu alte cuvinte, zonele în care gradul de informare în ceea ce priveşte numărul de noi programe malware care sunt lansate zilnic a fost cel mai scăzut.
Deşi capacitatea companiei de a evalua cu acurateţe volumul de programe malware lansate zilnic nu este neapărat un indicator al gradului de pregătire în a contracara atacurile cibernetice, organizaţiile bine informate sunt mai capabile să evalueze riscul şi să facă cele mai potrivite alegeri cu privire la protejarea infrastructurii IT, cum ar fi implementarea soluţiei Kaspersky Endpoint Security for Business. Produsul include funcţii specifice dezvoltate, utile nu numai pentru protejarea optimă a infrastructurii IT a unei companii, ci şi pentru administrarea ei.