Un proiect legat de domeniul securității a contribuit la eliminarea în ultimul an a mai multor site-uri web care găzduiesc domenii de phishing și alte escrocherii online decât în ultimii trei ani.
Al patrulea raport anual al Centrului Național de Securitate Cibernetică (National Cyber Security Centre – NCSC) din Marea Britanie – Active Cyber Defence report – detaliază modul în care a ajutat la eliminarea multor mai multe escrocherii de pe internet: în total, peste 1,4 milioane de adrese URL responsabile pentru 700.000 de escrocherii online au fost eliminate de către serviciul de eliminare a NCSC pe parcursul ultimelor 12 luni.
Ultimul an a cunoscut o mare creștere a criminalității cibernetice legate de tema Covid-19, iar NCSC a ajutat la eliminarea a mii de adrese URL asociate cu atacuri de phishing și malware folosind avertismente despre Covid-19 sau oferte false de vaccinuri.
NCSC a contribuit, de asemenea, la eliminarea magazinelor online false găzduite în Marea Britanie, precum și a escrocheriilor de susținere a unor celebrități folosite în încercarea de a atrage oamenii să cadă victime ale atacurilor cibernetice. De multe ori aceste escrocherii încep cu mesaje de phishing care conduc victimele prin mai multe adrese URL înainte de a ajunge pe ultimul site rău intenționat.
Escrocherii și campanii de phishing concepute pentru a arăta similar cu cele de la guvern sau alte organizații guvernamentale au fost eliminate ca parte a programului de apărare cibernetică activă (Active Cyber Defence – ACD) al NCSC, despre care a spus că își propune să protejeze „locuitorii din Marea Britanie de daunele cauzate de majoritatea atacurilor cibernetice în majoritatea timpului.”
Instrumentele din arsenalul ACD includ serviciul de eliminare pentru găsirea site-urilor rău intenționate și trimiterea de notificări către serviciile de hosting pentru a le elimina de pe internet. Acesta include, de asemenea, serviciul de raportare a e-mailurilor suspecte (Suspicious Email Reporting Service), o caracteristică introdusă anul trecut care permite membrilor publicului să transmită e-mailurile suspectate de fraudă direct către NCSC pentru investigații ulterioare.
Până în prezent, serviciul a primit peste patru milioane de e-mailuri, a ajutat la identificarea a peste 1,5 milioane de adrese URL rău intenționate și a contribuit la eliminarea a zeci de mii de escrocherii care nu fuseseră identificate anterior. Cu toate acestea, raportul a menționat că a existat și o scădere a procentului de atacuri luate în decurs de 24 de ore, de la 64,6% în 2019 la 55,5% în 2020
„Programul ACD este cu adevărat un efort de colaborare și datorită eforturilor noastre comune cu partenerii locali și internaționali am reușit să ne intensificăm semnificativ eforturile pentru a proteja Marea Britanie”, a declarat dr. Ian Levy, director tehnic al NCSC.
„Abordarea defensivă îndrăzneață adoptată de programul ACD continuă să ne asigure reziliența națională și, prin urmare, îndemn organismele publice, companiile și publicul larg să se înscrie la serviciile disponibile pentru a ajuta pe toată lumea să rămână în siguranță online”, a adăugat el.
Sursa: ZDnet