Având la activ peste 20 de ediții, Romsym Data Day este unul dintre evenimentele IT de companie cu istoria cea mai îndelungată. Romsym a fost prima firmă locală ce s-a orientat exclusiv pe zona de aplicații software și a rămas și astăzi liderul pieței de distribuție de aplicații.

Una dintre primele companii locale cu activitate orientată în domeniul software-ului, Romsym Data a pornit la drum în anul 1992, an în care doi tineri absolvenți – soții Răzvan și Florina Balint – ai Facultății de Matematică-Informatică din cadrul Universității din București au decis să înființeze Romsym Data. Compania a fost primul distribuitor exclusiv de software, într-o vreme în care hardware-ul era la putere și erau foarte puțini cei care cutezau să se orienteze numai în domeniul software. Printre distribuțiile importante din portofoliul Romsym se numără: Symantec, Adobe, Red Hat, SPSS (IBM), Business Objects (SAP) etc.

Sunt două decenii în care lumea IT s-a schimbat radical, iar componenta software a fost la rândul ei afectată. Acum 22 de ani discutam de „cutii” cu aplicații și despre licențiere „on premises”. Astăzi, temele principale sunt virtualizarea, cloud-ul și aplicațiile ca serviciu, acestea regăsindu-se ca teme principale în cadrul evenimentului de anul acesta, ediția 2014 a Romsym Data Day.

„Ne bazăm pe sprijinul solid al partenerului nostru principal”

Interviu cu Andrew Lucek, Channel Manager CEE – RedHat

ITChannel: Ce ne puteți spune despre parteneriatul cu Romsym Data?

Andrew Lucek: Am început parteneriatul cu mult timp în urmă și suntem orientați pe dezvoltarea acestuia în continuare. Noi suntem prezenți în România numai prin intermediul Romsym, astfel că relația cu distribuitorul este foarte importantă pentru noi. Ei ne ajută să ne dezvoltăm afacerea, să găsim companii interesate de tehnologiile noastre.

Am avut ocazia să expunem auditoriului de la Romsym Data Day soluțiile noastre pentru protecția infrastructurii guvernamentale și infrastructurii critice. România se află în punctul în care se afla Europa de Vest în urmă cu cinci ani. Românii nu cred că riscul cibernetic există. Oamenii cred că sunt protejați foarte bine, că atacurile nu au loc și în România, dar vă asigur că aceste lucruri se întâmplă oriunde. De aceea, noi suntem mereu în căutarea celor mai bune soluții pentru a oferi protecție consumatorilor.

Peter C. Geytenbeek MBA, International Sales Director – Fox-IT

ITChannel: Care au fost noutățile prezentate la Romsym Data Day 2014?

A.L.: Am vrut să evidențiem locul pe care îl avem pe piață, atât compania Red Hat, cât și comunitatea open-source. Noi ne adresăm unui mare sector al pieței de IT. Dezvoltăm trei mari zone: platforme, soluții middleware și cloud. Când vorbim despre platforme, vorbim despre sisteme de operare și soluții de virtualizare. Multe organizații își propun să automatizeze procesele, în special cele de luare a deciziilor.

Deciziile de business sunt luate de oamenii de afaceri. Așa stau lucrurile, iar soluțiile middleware devin din ce în ce mai semnificative pentru marile organizații. În ceea ce privește cloudul, fiecare vânzător are propria versiune de cloud. Noi vedem cloudul ca principala direcție de dezvoltare a tehnologiei IT și investim foarte mult în dezvoltarea acestei tehnologii.

Pe piață există două zone: tehnologiile comerciale și tehnologiile open-source. Conceptul de open-source câștigă credibilitate la nivel mondial, în special în zona de expertiză Red Hat: sectorul public, dar și privat: bănci, telecomunicații, companii farmaceutice etc.

Cu ajutorul soluțiilor noastre de fax-over-IP, faxurile ajung direct în căsuța de email. Pentru noi, piața românească este una stabilă, avem clienți cât mai diverși. Noi nu percepem nicio criză aici. Desfășurăm parteneriatul cu Romsym Data de mult timp și suntem foarte mulțumiți. Romsym Data este singurul nostru distribuitor în România și acest lucru ne ajută să avem control asupra pieței.

Wolfgang Wimmer, Senior Regional Sales Manager – GFI Software

ITChannel: Cum apreciați răspunsul pieței pentru soluțiile Red Hat? Se observă diferențe între piața românească și cea europeană?

A.L.: Există potențial pentru piața din România, atât în ceea ce privește dezvoltarea tehnologiei, cât și pentru dezvoltarea unor parteneriate de succes.

Am prezentat în cadrul Romsym Data Day soluțiile noastre de monitorizare, care sunt disponibile în modelul de distribuție software ca serviciu (SaaS) . Acum intrăm pe piața din România, nu în mod direct, ci prin intermediul partenerului nostru, Romsym Data. Consider că piața din România este una emergentă, interesantă pentru companiile din Cehia și Slovacia, deoarece împărtășim același trecut, aceeași viziune și ne putem înțelege mai bine nevoile.

Tomáš Meštellér, Sales Manager – Orbit

ITChannel: Cel mai mare producător de sisteme de operare, Microsoft, este implicat într-un scandal public în România. Vedeți acest lucru ca pe o oportunitate de dezvoltare a comunității open-source?

A.L.: Evident, acest lucru atrage atenția oamenilor. Ei încep să se gândească la alternative pentru a evita astfel de situații și, astfel, soluțiile noastre sunt reevaluate. r

Noi ne ocupăm de capturarea sigură și de încredere a semnăturilor electronice. Focusul prezentării noastre în cadrul Romsym Data Day a fost atragerea atenției asupra dispozitivelor mobile, smartphone-urilor și tabletelor, ce pot deveni echipamente pentru colectarea semnăturilor electronice. Utilizarea semnăturilor electronice ne imbunătățește cu mult stilul de viață și oamenii trebuie să înțeleagă acest lucru.

Joerg-M.Lenz, Manager Marketing & PR Softpro – KofaxCompany

Am început un parteneriat cu Romsym Data, un contract de distribuție, pentru a oferi clienților din România soluțiile noastre. Noi aducem pe piață soluții proactive, care oferă o protecție ridicată. Scopul prezentării mele din cadrul Romsym Data Day a fost de a le aduce la cunoștință clienților noștri, și nu numai, modalitățile de evaluare a soluțiilor de pe piață, în vederea luării unei decizii în ceea ce privește protejarea afacerii lor. Decizia trebuie să te ajute să reduci riscurile pe termen lung.

Michael Haas, Area Sales Director Central Europe – Watch Guard Technologies

Pagini realizate de Ștefania Dinu