Proiectul Inspiring Science Education ofera acces la resurse digitale si oportunitati de invatare
Profesorii au sansa sa isi indrume si inspire elevii sa realizeze propriile descoperiri stiintifice, sa observe si sa inteleaga modul in care se manifesta fenomenele naturale si stiintifice, sa aiba acces la instrumente interactive de ultima generatie chiar din sala de clasa.
SIVECO Romania este partener in proiectul european Inspiring Science Education care se desfasoara in perioada aprilie 2013 – iulie 2016 avand ca scop furnizarea de resurse digitale prin intermediul carora educatia in domeniul stiintific sa devina mai captivanta si mai distractiva.
Proiectul sprijina crearea unui sistem care ii va ajuta pe profesori sa elaboreze si sa furnizeze scenarii educationale, utilizand o gama variata de resurse si instrumente eLearning existente (laboratoare virtuale si Augmented Reality), inclusiv folosind dispozitive mobile si tehnologii pentru persoanele cu dizabilitati si nevoi speciale.
In cadrul proiectului se vor organiza grupuri de lucru, schimburi de experienta care ofera acces la comunitati specializate pentru cadrele didactice si pentru formatorii de profesori, pentru a-i ajuta sa descopere moduri in care predarea stiintelor devine captivanta. De asemenea, elevii dispun de o varietate de instrumente inovative si resurse digitale care le ofera oportunitati de a colabora unii cu altii (in sala de clasa si in afara ei) sau cu alte persoane in afara salilor de clasa.
SIVECO, impreuna cu ceilalti parteneri ai proiectului contribuie la definirea unei metodologii sistematice de descriere a resurselor si instrumentelor de eLearning si este implicata in crearea infrastructurii de continut educational.
“Inspiring Science Education invita la modernizarea educatiei scolare prin accesul la instrumente online, interactive si resurse digitale din intreaga lume ce pot fi utilizate pentru predarea disciplinelor stiintifice. Se vor desfasura activitati pilot in 5000 de scoli primare si secundare din 15 tari europene. Pe parcursul activitatilor, profesorii vor apela la simulari interactive, jocuri educationale si aplicatii de tip eScience, pe care le vor completa cu activitati extrascolare precum: excursii la centre stiintifice si parcuri tematice sau vizite virtuale in centre de cercetare”, a declarat Monica Florea, director departament Research & Development in cadrul SIVECO Romania.
Inspiring Science Education este un proiect pan-european in care sunt implicati parteneri din 15 tari, inclusiv experti din domeniul stiintific. Mai multe informatii despre proiect se pot gasi vizitand: http://www.inspiring-science-education.net/, https://www.facebook.com/InspiringScienceEducation, https://www.linkedin.com/groups/Inspiring-Science-Education-7463787, https://twitter.com/InspiringScienc.
Proiectul este finantat de catre Uniunea Europeana din fondurile Programului Operational pentru Sprijinirea Politicii Tehnologiei Informatiei si Comunicatiilor, componenta a Cadrului General al Programului pentru Competitivitate si Inovare.
Parteneri Inspiring Science Education:
Intrasoft International, Luxembourg; Universitaet Bayreuth, Germania; Ellinogermaniki Agogi Scholi Panagea Savva, Grecia; Humboldt-Universitat Zu Berlin, Germania; Universitaet Duisburg-Essen, Germania; Institouto Ekpedeftikis Politikis, Grecia; Bulgarian Research and Education Network, Bulgaria; Hrvatska Akademska I Istrazivacka Mreza – Carnet, Croatia; ATiT, Belgia; Helsingin Yliopisto Uhelsinki, Finlanda; Tiedekeskussäätiö Heureka, Finlanda; European Physical Society Association, Franta; Cardiff University, Marea Britanie; MENON, Belgia; SIVECO Romania SA, Romania; Consiglio Nazionale Delle Ricerche, Italia; Velti Anonymos Etairia Proionton Logismikou & Synafon Proionton & Ypiresion Velti, Grecia; Universita Degli Studi Guglielmo Marconi-Telematica, Italia; Coventry University, Marea Britanie; University of Piraeus Research Center, Grecia; Universidad Internacional De La Rioja, Spania; Nucleo Interactivo De Astronomia, Portugalia; Learnit3d, Marea Britanie; Dublin City University, Irlanda; Fraunhofer-Gesellschaft Zur Foerderung Der Angewandten Forschung, Germania; Institute of Accelerating Systems and Applications, Grecia; Universiteit Twente, Olanda; Vernier Technology (Europe), Irlanda; Dimitrios Polymatidis, Grecia.