Au fost lansate rezultatele studiului de piață Cloud Adoption. Strategiile de IT se redefinesc în business”, de către CIO Council Romania. Studiul și-a propus să evalueze viteza și amploarea cu care cloud computing-ul afectează zona de business și redefinește strategiile de IT din companii.

La această lansare au fost prezenți Yugo Neumorni, Președintele CIO Council România, Călin Rangu, Director Executiv Cio Council, Felix Enescu, membru al board-ului CIO Council și autor al studiului Cloud Adoption, Aurelian Sin, IS Director Europa de Sud Est Danone și specialist experimentat în implementarea și utilizarea sistemelor în cloud, Daniel Gruia, Director general adjunct, Direcţia Generală Tehnologia Informației, ANAF și Gabriela Matei, Cloud Director Microsoft Romania.

Yugo Neumorni a explicat acțiunile CIO Council de susținere a comunității de profesioniști în IT și importanța studiului prezentat pentru înțelegerea fenomenului de cloud computing.

Călin Rangu a subliniat importanța cloud-ului în sistemul public și pașii care se fac în direcția adoptării unui sistem IT mai eficient.

„Cloud-ul este un indicator macro al nivelului de industrializare al profesiei de IT”, explică Felix Enescu, respectiv motivația pentru care rezultatele acestei cercetări sunt esențiale departamentelor de IT și, implicit, întregului business.

Potrivit studiului, rata de adopție a cloud-ului în companiile din România este în creștere, numai 39% dintre companiile intervievate neutilizând cloud computing în nicio formă (public sau privat). Mai mult, studiul arată că în 4 ani, până în 2017, toate companiile mari vor utiliza cel puțin o formă de cloud computing.

Cele mai importante avantaje pe care cloud-ul le aduce în business sunt scalabilitatea, timpul de implementare și reducerea costurilor, răspunzând astfel presiunilor din business legate de limitările de buget și de timp. Serviciile pe care companiile sunt cele mai dispuse să le mute în cloud sunt serviciul de e-mail, CRM și ERP.

Potrivit aceluiași studiu, cele mai mari amenințări pe care companiile le văd în utilizarea cloud-ului includ securitatea, disponibilitatea datelor și serviciilor, precum și reglementările legislative.

Din punct de vedere al notorietății furnizorilor de cloud în România, Microsoft este brandul cel mai des menționat de participanții la studiu, urmat de Amazon, Google, VMWare, IBM, Cisco, HP, Oracle și Apple. Această ierarhie este explicată de investițiile mari pe care Microsoft le-a făcut în această direcție, dezvoltarea rețelei de parteneri și competențe. Gabriela Matei explică: „Strategia Microsoft este unică în piață, printr-o abordare hibridă a IT-ului și implicit a soluțiilor bazate pe Cloud. Oferim clienților noștri tehnologii și capabilități pentru adoptarea serviciilor de Cloud în funcție de specificul business-ului și studiul confirmă că această strategie este corectă pentru întreprinderile mari și foarte mari din România.”

Aurelian Sin  a susținut nevoia de reinventare periodică a companiilor, cloud-ul fiind una dintre oportunitățile în acest sens. Experiența sa arată că „de multe ori, în țările Europei de Est, companiile au sisteme mult mai avansate decât în Europa de Vest și SUA, datorită perioadei în care au început tehnologizarea.”

Daniel Gruia a explicat avantajele, dar și barierele pe care le poate întâmpina zona publică la trecerea în cloud. Procesul implementării unei astfel de tehnologii în acest sector este îngreunat de lipsa unei predictibilități pe buget și a faptului că nu există deocamdată know-how și specialiști care să îl susțină.

Yugo Neumorni a anunțat etapa în tehnologie ce urmează cloud computing-ului; este vorba de Internet of Everything (IoE), noțiune introdusă de CISCO, care denumește o unificare generală a proceselor, datelor, interacțiunilor, cu scopul de a transforma conexiunea la internet într-o experiență mai relevantă, generatoare de oportunități individuale și de business.

 “Cloud Adoption. Strategiile de IT se redefinesc în business.” este un studiu independent realizat CIO Council și a presupus participarea a 107 companii din România. 48% dintre participanți au cifra de afaceri de peste 100 de milioane de euro și 58% au un buget de IT de peste un milion de euro. Studiul va putea fi achiziționat începând cu 15 iulie 2013 de la CIO Council Romania.