Pentru a marca Ziua Siguranței pe Internet, Microsoft invită utilizatorii să facă o promisiune personală, aceea de „a face UN singur lucru” pentru a fi mai siguri în mediul online. Ca parte a acestei campanii, Microsoft lansează un site interactiv, Safer Online, pe care vizitatorii pot să își facă publice aceste promisiuni, să afle ceea ce alții promit în toată lumea cu această ocazie și să urmărească și rezultatele studiului Microsoft Computing Safety Index, care urmărește comportamentul online a peste 10.000 de utilizatori, din peste 20 de țări.
Jacqueline Beauchere, Chief Online Safety Officer, Microsoft: „Internetul este parte din viața noastră zilnică; suntem conectați prin e-mail, partajăm fotografii și clipuri video, plătim facturi și facem cumpărături online. Uneori, însă, propriile experiențe online ne pun în situații riscante.”
În România, Microsoft continuă parteneriatul tradițional cu consorțiul Sigur.info coordonat de Salvați Copiii, derulând acțiuni de educare și conștientizare adresate tinerilor.
Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii: „Este a şaptea ediţie a Zilei Siguranţei pe Internet organizată în România, ca în fiecare an, de consorţiul Sigur.Info coordonat de Salvați Copiii. Ne bucurăm să vedem că şi anul acesta interesul este foarte mare. Anul 2014 marchează şi o trecere de la “Un Internet mai Sigur” la “Un Internet mai bun”, care înglobează de fapt şi tema siguranţei, punând însă accentul pe aspectul calitativ al Internetului, ca resursă extraordinară pentru dezvoltarea copilului. Depinde însă de noi – societate civilă, autorităţi, dar şi firme private – să putem crea şi menţine această resursă. “
Conform studiului Microsoft Computing Safety Index, impactul phishing-ului și al diferitelor forme de furt de identitate poate duce la pierderi de până la 5 miliarde de dolari, la care se adaugă pierderi de până la 6 miliarde de dolari în daune privind restaurarea reputației personale, cu o medie de 632$ per utilizator. Acest lucru demonstrează faptul că educația și informarea utilizatorilor privind riscurile online sunt foarte importante; mai mult, acesta este motivul pentru care Microsoft încurajează consumatorii să facă astăzi UN lucru pentru a fi mai siguri online.
Din cei peste 10.000 de consumatori intervievați:
– 15% au declarat că au fost victime ale atacurilor de phishing, înregistrând pierderi în medie de 158$
– 13% au declarat că reputația profesională le-a fost compromisă, restaurarea costând până la 535$ per utilizator
– 9% au declarant că au fost victimele furtului de identitate, cu un cost estimat de 218$ per utilizator
În ciuda acestor date, doar 36% dintre intervievați au declarat că limitează informațiile pe care străinii le pot vedea pe rețelele de socializare, în timp ce 33% își schimbă setările de confidențialitate. În plus, doar 33% dintre consumatorii intervievați folosesc un PIN sau o parolă pentru a-și securiza telefonul.
Jacqueline Beauchere, Chief Online Safety Officer, Microsoft: „Sunt numeroase lucruri pe care le puteți face pentru a fi mai sigur online. Dacă facem cu toții UN singur lucru, imaginați-vă impactul asupra stilului nostru de viață digital. Vă invităm să accesați site-ul nostru și să ne împărtășiți UN lucru pe care îl faceți astăzi pentru a fi mai siguri online. În acest fel, deveniți parte din schimbare.”
Utilizatorii pot lua decizii mai informate și să învețe cum să își protejeze activitățile online accesând www.microsoft.com/saferonline, unde pot găsi sfaturi și informații privind:
- Securizarea informației de pe dispozitive mobile și din conturile online – prin folosirea PIN-urilor de 4 cifre pentru dispozitive online și a parolelor tari pentru conturile online;
- Efectuarea în condiții sigure a tranzacțiilor online sensibile – prin realizarea plăților online și a tranzacțiilor bancare doar în rețele securizate și evitarea conexiunile publice sau „împrumutate” pentru transmiterea de informații despre conturile personale;
- Protejarea reputației online – prin evaluarea în mod regulat a informațiilor pe Internet despre propria persoană și ștergerea conținutului nedorit, pentru a cultiva o reputație bună și corectă;
- Asigurarea confidențialității datelor în cercurile sociale – prin configurarea setărilor de confidențialitate a informației distribuite pe rețele sociale și cu privire la persoanele ce fac parte din cercurile sociale.