Potrivit SAP SE , liderul mondial pe piaţa de soluţii software de business și tehnologie, dezvoltarea mediului digital impune apariția unui nou model de business, în care comerțul online este o parte esențială a strategiei de afaceri. În acest sens, pentru a-și menține competitivitatea în condițiile climatului digital actual, companiile din orice industrie ar trebui să ia în calcul dezvoltarea unui canal online de vânzare, precum și utilizarea soluțiilor software pentru analiza comportamentului consumatorilor și furnizarea de oferte personalizate, în vederea stimulării vânzărilor.

 „Clienții din ziua de astăzi vor să aibă posibilitatea de a interacționa cu companiile pe orice canal de comunicare, iar în ultimul timp din ce în ce mai mulți preferă mediul digital. Companiile nu ar trebui să ignore această tendință, ci să utilizeze acest canal pentru vânzare și să analizeze comportamentul consumatorilor din mediul virtual pentru a le oferi acestora cele mai potrivite produse și servicii. Acest lucru duce la loializarea clienților respectivi și creșterea business-ului companiei”, a declarat Valentin Tomșa, Director General SAP România.

În prezent, companiile se văd obligate să se adapteze, astfel încât să includă canalele online în strategia de vânzare și interacțiunea cu clienții. Acest lucru nu se mai aplică doar companiilor din domeniul retail, ci este valabil și pentru companiile din alte industrii, precum producție, distribuție, telecom sau utilități.

Vânzările online nu mai pot fi ignorate de nicio companie, indiferent de industria în care activează

O tendință actuală în comportamentul consumatorilor este aceea de a utiliza mai multe canale simultan, în special cele online și mobile, astfel că organizațiile au nevoie de soluții prin care să obțină o viziune integrată asupra experienței clienților, în vederea simplificării acesteia. În acest sens, soluțiile omni-channel transformă modelul de business al companiilor într-unul care integrează componenta online în strategia de vânzări.

De asemenea, companiile trebuie să țină cont de faptul că interacțiunea cu clienții în timp real și într-o manieră personalizată, combinând toate informațiile despre profilul cumpărătorului, istoricul comenzilor, produsele și ofertele existente, crește loialitatea acestora și impulsionează vânzările. Prin aceasta, mediul online se dovedește încă o dată a fi o resursă importantă pentru dezvoltarea afacerilor.

În plus, spre deosebire de canalele tradiționale, noul climat digital oferă mai multe oportunități de atragere și retenție a clienților, prin previzionarea comportamentului acestora. În plus, prin determinarea unui pattern individual de cumpărare pentru fiecare client, bazat pe modelarea matematică a istoricului acestuia, se pot lua măsuri eficiente de retenţie a celor ce prezintă potenţial de creştere, respectiv măsuri de precauţie pentru cei care prezintă risc.

Mai multe detalii despre simplificarea experienței clienților din mediul digital vor fi disponibile în cadrul evenimentului SAP Forum România, din data de 16 octombrie 2014.