CIO Council România a realizat prima ediție a studiului privind aplicarea conceptului de Mobilitate/BYOD în companiile mari și foarte mari din România. Este un studiu practic, pentru utilizatori, ce tratează aplicarea sau neaplicarea conceptului IT pentru eficientizarea afacerii, precum și intenția de aplicare a lui în viitorul imediat. Elaborarea studiului s-a bazat pe interpretarea opiniilor, recomandărilor și previziunilor a peste 100 manageri IT din companiile mari și foarte mari care operează în România. De asemenea, au fost studiate principalele motive ale aplicării/neaplicării conceptului. Studiul se dovedește a fi extrem de important într-o perioadă în care extinderea practicilor BYOD este încetinită de preocupările privind securitatea IT.
Mobilitatea/BYOD se referă la faptul că membrii ecosistemelor companiilor (conducere, angajaţi, parteneri etc.) vor utiliza în viitor din ce în ce mai mult propriile dispozitive mobile personale (smartphone, tabletă etc.) pentru a lucra de oriunde şi oricând. Fenomenul reprezintă, de câţiva ani încoace, cuvinte care definesc concepte de desfăşurare a afacerilor hiperbolizate în întreaga lume drept concepte esenţiale ale viitorului. Este motivul principal pentru care CIO Council a vrut să afle, prin intermediul acestui studiu, care este situaţia de facto în România în cadrul întreprinderilor mari şi foarte mari, cele care generează volumele cele mai mari de afaceri în ţara noastră.
Rezultatele studiului arată că respectivele concepte sunt încă la început de drum în România, cel puţin din punct de vedere al întreprinderilor mari şi foarte mari. Rata de adopţie a conceptelor nu este încă semnificativă (spre deosebire, de pildă, de conceptul Cloud Computing), iar politicile şi procedurile aferente acestei adopţii nu sunt clar definite pe scară largă.
Valori cheie descoperite în studiu şi legate de mobilitate:
- Doar 50% dintre companii consideră că implementarea mobilităţii este justificată economic.
- 60% dintre companii abordează mobilitatea ad-hoc, fără a avea o strategie, un plan sau politici clare.
- În 20% dintre companii nu se respectă politicile în vigoare, existând o acceptare tacită a dispozitivelor personale.
Valori cheie descoperite de studiu și legate de BYOD:
- 38% dintre respondenţi declară că în compania lor există o politică faţă de BYOD.
- Atitudinea faţă de BYOD variază semnificativ în funcţie de dispozitivul utilizat.
- Adopţia tacită a BYOD reprezintă un fenomen semnificativ în cadrul companiilor, cu rate care variază între 11% pentru telefoane inteligente şi 21% pentru tablete.
Scopul studiul nu este acela de a oferi sfaturi companiilor privind adoptarea acestor concepte în România. Ca atare, el nu poate fi decât o simplă radiografie care evidenţiază situațiile bune și rele deja existente. Eventualele ediţii viitoare ale acestui studiu vor avea darul de a evidenţia adevărata tendinţă de pe piaţă, cel puţin din zona întreprinderilor mari şi foarte mari.
Prima ediţie a studiului va putea fi achiziţionată, în limbile română şi engleză, după data de 15 iulie, de la office@ciocouncil.ro .