Tot mai frecvente si mai radicale, schimbarile algoritmilor de indexare Google au ca urmari scaderea site-urilor in topul rezultatelor de cautare, scaderea drastica a traficului, si uneori chiar penalizarea automata sau manuala a acestora pentru tehnici si metode de optimizare si promovare online care cu 2 ani in urma erau de succes.
“De cele mai multe ori, este vorba despre despre afaceri mici si medii, care au avut ca strategie de promovare online constructia mai multor site-uri mici si simple, care acum, nu numai ca nu se mai regasesc in rezultatele Google, dar nici nu mai satisfac nevoia de informatie precisa, completa si relevanta a vizitatorilor care ajung pe site.”, decalara Elena Ilie, Specialist SEO
De cele mai multe ori, este vorba despre despre afaceri mici si medii care au avut ca strategie de promovare online constructia mai multor site-uri mici si simple, care acum, nu numai ca nu se mai regasesc in rezultatele Google, dar nici nu mai satisfac nevoia de informatie precisa, completa si relevanta a vizitatorilor care ajung pe site.
In conditiile in care site-ul nu ofera informatii complete si convingatoare, campaniile Google AdWords s-au dovedit a fi neprofitabile.
Care este solutia? Se pot “lupta” aceste site-uri cu noii algoritmi de indexare Google? Pot deveni user-friendly?
Solutia nu este complicata, insa necesita perseverenta si rabdare, un proces de durata pentru dezvoltarea si optimizarea site-ului (eventual comasarea minisite-urilor in unul singur):
– realizarea de pagini care sa ofere informatii detaliate, concrete si corecte despre serviciile oferite
– structurarea eficienta a site-ului, organizarea pe categorii si sub-categorii
– configurarea corecta a fisierelor Robots.txt si Sitemap.xml
– monitorizarea permanenta a rapoartelor furnizate de Google Webmaster Tools: erori / Meta Tag-uri duplicate / cautari / backlink-uri
– monitorizarea permanenta a rapoartelor furnizate de Google Analytics: profilul vizitatorilor / durata vizitelor / pagini vizitate / rata de respingere etc.
– o rubrica de articole cu noutati in domeniu, cu frecventa de 2-4 articole/luna
– pachete de oferte / promotii / reduceri de pret
– pagina Facebook actualizata permanent si campanii Facebook Ads
– pagina Google+ actualizata permanent, integrarea in grupuri interesate de domeniul respectiv
In functie de domeniul de activitate promovat pe site, de specificul serviciilor sau produselor pe care le comercializati, noi va ajutam sa identificati problemele tehnice si de continut care au dus la scaderea performantei site-ului. De asemenea, vom stabili impreuna cele mai eficiente campanii de promovare pe retele de socializare si blogging.