IBM a anunţat astăzi planurile unei investiţii a 100 de milioane de dolari ce vizeaza extinderea la nivel global a capabilitatilor serviciilor de consultanţă pentru a ajuta clienţii sa-si dezvolte experienţa şi nivelul de implicare. Ca parte a investiţiei, compania va deschide 10 noi laboratoare IBM Interactive Experience în întreaga lume şi plănuieşte angajarea a 1000 de oameni pentru a construi modele de implicare noi şi personalizate cu ajutorul datelor şi al design-ului.

Noile laboratoare localizate în Bangalore, Beijing, Groningen, Londra, Melbourne, Mexico City, New York, Sao Paulo, Shanghai şi Tokyo vor oferi clienţilor posibilitatea de a colabora  cu cercetătorii şi consultanţii IBM, precum şi cu experţii in realizarea de  experienţe client, in tehnologia mobila şi marketingul digital. Aceste echipe multi-disciplinare analizează provocările de afaceri şi in colaborare creaza soluţii care integrează tehnologie. IBM plănuieşte să deschidă noi laboratoare în viitor pentru a susţine cererea la nivel global pentru experienţele bazate pe date.

„Nu mai există nicio diferenţă reală între strategia de business şi dezvoltarea experienţei utilizatorului. O experienţă bună pe care un client a avut-o, devine aspiratia minimă pentru experienţa pe care o doresc toţi, calitatea acelei experienţe fiind în totalitate dependentă de utilizarea informaţiilor individualizate”, a declarat Bridget van Kralingen, Senior Vice President, IBM Global Business Services. „Pe măsură ce clienţii noştri realizeaza ce inseamna angajamentul cu clienţii sau angajaţii, noi le oferim întregul spectru de design world-class si IBM Research, consultanţă strategica şi capabilitatile noastre Big Data”.

Ca aspecte distinctive ale practicii de consultanta IBM Interactive Experience, noile laboratoare vor permite companiilor să încheie angajamente cu clienţii în moduri cu totul noi. Cercetătorii din cadrul IBM Interactive Experience dezvoltă capabilităţi pentru a valorifica  datele astfel ca utilizatorii să poata realiza experienţe personalizate, în timp ce proiectanţii din cadrul IBM Interactive Experience lucrează direct cu clientii pentru a dezvolta experienţele  mobile – tot mai întâlnite. Aceste experienţe utilizează IBM MobileFirst pentru a beneficia de natura transformationala a soluţiilor mobile. Combinaţia dintre aceste capabilităţi şi elementele de proiectare depinde de perspectivele obtinute pe baza datelor de către IBM – inclusiv informaţiile despre deciziile individuale, alegeri, preferinţe şi atitudini.

În plus faţă de cele 10 noi laboratoare din cele 4 locaţii din Atlanta, Boston, Chicago şi Toronto, clienţii pot crea parteneriate cu echipele IBM Interactive Experience în laboratoarele IBM Research din cele 12 locaţii din întreaga lume pentru a personaliza fiecare interacţiune cu clienţii.

 

 

Capabilităţile Big Data pentru Experienţa Client

Împreună cu noile facilităţi, IBM a lansat noi inovaţii bazate pe datele din cadrul IBM Interactive Experience care ajută liderii de afaceri să obţină perspective de la utilizatori şi să transforme modul în care aceştia utilizează produsele, serviciile şi brandurile. Cercetătorii IBM din cadrul IBM Interactive Experience au inventat algoritmi unici care conduc analizele pentru aceste noi capabilităţi:

–          Intelligent Customer Profiles este o soluţie pe baza proceselor analytics care permite consumatorilor să gestioneze direct informaţiile personale pe care companiile le utilizează pentru a furniza servicii. De asemenea, companiile pot adresa întrebări consumatorilor într-o manieră proactivă, utilizând un model de învăţare pentru a determina cea mai bună întrebare care va ilustra preferinţele acestora, fiind menţinute constrângerile de confidenţialitate. Acest lucru va ajuta companiile să îmbunătăţească calitatea profilurilor client astfel încât acestea să poată furniza servicii mai bune, consolidând relaţia de afaceri cu clienţii.

–          Influence Analysis  este o abordare analitică care depăşeşte graniţele de influenţă ale social media, identificând persoanele care influenţează consumatorii unui anumit segment. Prin cunoaşterea celor care influenţează opiniile faţă de produse şi servicii, clienţii pot optimiza interacţiunile în cadrul comunităţilor de consum. Combinată cu datele existente la nivel de intreprindere, această capabilitate permite clienţilor să dezvolte propria analiză consolidată, analiză de influenţă personalizată care poate fi modificată pe baza unor anumiţi factori de business, precum locaţia sau limbajul. Această analiză poate fi utilizată pentru a ajuta o companie să identifice cel mai bun ambasador pentru brand.

–          Customer Identity Resolution este un set de instrumente pe baza regulilor care ajută companiile să construiască o înţelegere mai largă în ceea ce priveşte clienţii, prin conectarea informaţiilor din diferite surse de date, precum managementul înregistrărilor relaţiilor cu clienţii (CRM), conturi social media şi alte informaţii de profil. Acest lucru este deosebit de util pentru o mai bună înţelegere a potenţialilor clienţi despre care companiile nu deţin suficiente informaţii.

Acestea se alătură unui portofoliu existent de capabilităţi bazate pe date care includ detectarea evenimentelor factuale din viata persoanelor, ajustarea comportamentala a preturilor si analiza psiho lingvistica (Psycholinguistic Analytics). Clienţii pot alege aceste capabilităţi sau se pot alătura experţilor pentru a crea experienţe complet noi, inovatoare şi unice pentru afacerea lor centrate pe client.