Pregătirea generațiilor aflate în formare rămâne o miză importantă pentru CampioMATE, proiectul care își propune să modeleze mințile agile, printr-o formă mai prietenoasă de a învăța matematică.
La început de toamnă, CampioMATE începe cea de-a cincea ediție, înscrierile urmând să fie deschise în octombrie, pe campiomate.ro, ca apoi elevii de gimnaziu să se întreacă în rezolvarea a diverse provocări de matematică și chiar misiuni sociale. În cadrul proiectului, elevii descoperă ce înseamnă să colaborezi, să ai răbdare, să ceri ajutor, să o iei de la capăt când greșești și să fii acolo pentru ceilalți, toate aceste lucruri contribuind la o experiență care le va aduce beneficii în viața de adult.
Totodată, CampioMATE dă curs unei inițiative pentru a învăța matematica mai simplu și cu plăcere: o culegere digitală, care își propune să fie un real ajutor la școală, atât pentru profesori, cât și pentru elevi.
„Împărtășim aceleași valori legate de educație și formare, așa încât vedem firesc să continuăm parteneriatul cu cei de la CampioMATE. Să rămânem implicați în sprijinul pentru educația de calitate pentru generația viitoare, pe care ne-o dorim capabilă să contribuie activ la progresul societății în care trăim cu toții, rămâne o prioritate pentru EXE Software”, a declarat Sorin Cosmescu, CEO-ul companiei românești de IT, care sprijină desfășurarea proiectului.
Între timp, CampioMATE s-a extins în 35 de județe și în peste 1.000 de școli, numărând peste 800 de profesori coordonatori și aproximativ 13.000 de elevi-jucători. Proiectul a atras atenția chiar și adolescenților mai mari ca vârstă, zeci de liceeni, unii dintre ei foști participanți, alăturându-se ca voluntari pentru a-i încuraja pe cei mai mici.
„În spatele acestor cifre se află mii de oameni pasionați, care au înțeles că matematica nu înseamnă doar calcule, ci strategie, perseverență, coordonare, spirit de echipă și, mai ales, bucurie”, au consemnat co-fondatorii proiectului, Maria Predoiu și Andrei Rădulescu.