BrandRo este un eveniment organizat de Revista Biz care își propune să analizeze strategiile brandurilor românești în lupta lor de diferențiere față de marile branduri internaționale.
La ediția de anul acesta au fost prezenți Mihai Gongu, Creative Director, GMP, Ştefan Liuțe, Director de Strategie, Storience și Iulia Boancă, Senior Brand Manager Laundry USCE, Unilever care au punctat câteva aspecte importante ce țin de construcția unui brand românesc.
De asemenea, Alexandra Cojocaru, Senior Client Service, Unlock Market Research, a prezentat topul Biz – „50 – cele mai puternice branduri românești în 2013”. Pe primul loc in Topul celor mai puternice 50 de branduri romanesti, pentru al patrulea an consecutiv, se afla Borsec, urmat de Dorna, La Dorna, Gerovital, Plafar, Dero, Napolact, Cris-Tim, Pate Sibiu si Zuzu.
“BrandRo- Cele mai puternice 50 de branduri romanesti, demersul nostru curajos inceput in urma cu patru ani, a prins radacini. A luat amploare. In fiecare an, cartea si topul sunt asteptate cu interes atat de consumatori, cat si de companiile care au inceput sa inteleaga ca puterea unui brand consta in perseverenta si o strategie pe termen lung. Mai mult ca oricand, consumatorul se intoarce catre brandurile romanesti si incepe sa aprecieze unicitatea si valoarea unui astfel de produs.” declara Marta Usurelu, redactor-sef Biz.
In Topul brandurilor romanesti din 2013 exista 5 branduri nou intrate: Aqua Carpatica, Delaco, Tarom, e-MAG si Jidvei. Cele mai spectaculoase cresteri au venit de la Caroli, care a urcat nu mai putin de 16 locuri, Zuzu (+13 locuri), ambele pe val ca urmare a ascensiunii categoriei produse alimentare si de la Dedeman (urcare de 12 locuri), brand care a beneficiat de o comunicare continua si consistenta. Tot in topul cresterilor se afla si Dero, Doina, Petrom si Frutti Fresh.
2013 este un an de consolidare valorica a brandurilor romanesti. Oamenii s-au obisnuit cu criza, o trateaza ca pe o stare de lucruri normala, si-au adaptat comportamentele si au descoperit strategii eficiente de a se descurca in contextul nou format. De aceea si topul brandurilor romanesti este mai stabil, nu mai genereaza surprize majore si confirma trendurile intuite in anii trecuti: mai multa cumpatare, mai multa grija pentru sine, mai mult pragmatism.
Scopul acestui al patrulea val al studiului a fost de a identifica puterea marcii si din perspectiva capacitatii acesteia de a se mentine in top, in conditiile in care brandurile actioneaza intr-un mediu economic instabil.
“Suntem in al patrulea an de BrandRo, deci am depasit perioada de consolidare. Topul este astazi foarte stabil, marea majoritate a marcilor pastrandu-si pozitia din anii trecuti, cu mici plusuri si minusuri. Pentru noi asta este o performanta, deoarece stabilitatea si consistenta unui top indica in timp valoarea lui si, implicit, valoarea celor care se mentin pe locuri fruntase in ierarhie”, declara Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.
Prezentarea rezultatelor, a clasamentului si a concluziilor topului se gasesc pe www.revistabiz.ro. Rezultatele studiului pot fi citite integral in a patra editie a cartii “50 cele mai puternice branduri romanesti”.